Zaterdag 4 september 2010  - VERS nieuws voor de versspecialist.
Willem Dijk AGF, het hele assortiment Amador leverbaar bij Willem Dijk 053-4325800, www.willemdijk.nl
KMI, koeltecniek, interieurbouw, winkelinrichting, Apeldoorn
ZNP Verpakkingen is toonaangevend op het gebied van verpakkingen voor zowel de food als non-food markt
D'n Waard is een producent van ambachtelijke sauzen, marinades en kruidenmengsels
schulp vruchtensappen, vers, gezond sap uit breukelen
Info Food Stickers, voedsel/waren informatie etiketten
deelen verswaren, vwu versgroep, gouda, vleeswaren, verse waren
leverancier, postuma, groothandel in aardappelen groente fruit, bananen, bananenrijperij, turbana
vwu versgroep, verswaren, vleeswaren, verse waren, Van de Ven, Deelen, Haarsma, Kuijten, Boonstra, Daamen, Lédo, Huiskes, Bert de Joode, www.vwuversgroep.nl
vast, agf, verenigde, agf, service, toeleveranciers, b&l, Blom en zn, Fa, Postuma, Gebr, de Mooy, Breda, Le maitre, M Smetsers, en zn, van de, Hoef & Rijn, Voorintholt, Bureau, Reedijk, Alblas, Advies, groothandels, aardappelen, groenten, fruit
Delinuts BV, importeur en groothandel in noten, gedroogde zuidvruchten en allerlei aanverwante artikelen
Unilever Foodsolutions, producten en services voor de professionele keuken
Toonen Winkelinterieurs is een allround winkelinrichter die beschikt over een hecht team van ervaren specialisten.
Op 5 en 6 oktober 2010 organiseert Ahoy Rotterdam in samenwerking met AGF Detailhandel Nederland in het Expo Center te Houten AGF Detail 2010; dé vakbeurs voor AGF specialisten.
vakblad vers&vers, versspecialisten
VERSPLATFORM NEDERLAND IS PROFESSIONEEL AANBIEDER VAN MARKETING- EN COMMUNICATIEDIENSTEN
van kempen en co, kempen groep, accountants
deg, de echte groenteman
samen sterk in vers, verssamenwerking, versgids
   Actuele supermarktacties >>






|Voorpagina - Nieuws|
---------

Rauwe groente en fruit lijkt beroerte te voorkomen

De consumptie van veel ongekookte groente en vers fruit vermindert het risico op het krijgen van een beroerte. Echter, voor gekookte groente en bewerkt fruit vonden Wageningse onderzoekers in samenwerking met het RIVM geen aantoonbaar verband met beroertes. Zij presenteerden hun resultaten op 3 maart op een congres van de American Heart Association in San Francisco.

In haar onderzoek keek promovenda Linda Oude Griep van Wageningen University, onderdeel van Wageningen UR, naar de gegevens van 20.069 mannen en vrouwen in leeftijd variërend van 20 tot 65 jaar die aanvankelijk, tussen 1993 en 1997, geen klachten hadden in verband met hart- en vaatziekten. De groep, waarvan de gebruikelijke voedselconsumptie per persoon was vastgelegd via een vragenlijst over 178 voedingsitems, werd tien jaar gevolgd. Gedurende die tijd werd geregistreerd wie van de deelnemers een beroerte kregen.

In de onderzoeksperiode werden 233 personen geconfronteerd met een beroerte. Het risico op een beroerte blijkt 36 procent lager te zijn bij personen die veel onbewerkte groente en fruit, meer dan 262 gram per dag, innemen, dan bij mensen die weinig van die producten consumeren - minder dan 92 gram per dag. Er werd geen verband tussen consumptie van bewerkte groente en fruit en beroertes gevonden. Personen die veel van zulk bewerkt voedsel (233 gram) innemen krijgen niet minder beroertes dan mensen die weinig (minder dan 113 gram per dag) bewerkte groente en fruit nuttigen.

De Wageningse promovenda Linda Oude Griep presenteerde haar onderzoeksgegevens 3 maart op het 50e congres van de American Heart Association in San Francisco. Het onderzoek is financieel mogelijk gemaakt door het Productschap Tuinbouw.

(07 maart, 2010 Verspunt.nl)

Bookmark and Share

.


1123









.